5 vragen aan… Kris Kross Amsterdam

De jongens van het dj-trio Kris Kross Amsterdam kwamen onlangs met een nieuwe track: ‘Gone is the Night’. Hiernaast toeren ze de wereld rond, zijn ze ‘het gezicht van Tommy Hilfiger’ in Nederland en organiseren ze nog altijd hun eigen feesten.

Waarom hebben jullie gekozen voor de naam Kris Kross Amsterdam?
‘Vijf jaar geleden bestond de Amsterdamse uitgaanscene voornamelijk uit house en techno. Jordy en Sander wilden toen een feest organiseren met de muziek waarmee ze zelf waren opgegroeid en naar luisterden. Omdat alle genres door elkaar gedraaid zouden worden besloten we het feest Kris Kross te noemen. Ook als eerbetoon aan de originele Kris Kross en de sound van onze jeugd. Toen we wat bekender werden kregen we zelfs een e-mail van de échte Kris Kross waarin hij vertelde dat hij trots was dat wij zijn naam gebruikten en hij wilde zelfs een keer samenwerken!’

Waar luisteren jullie zelf het liefst naar?
‘Alles door elkaar. We kunnen genieten van R&B, disco en hiphop, maar onze all time favoriet is Michael Jackson.’

Hoe gaat het tussen twee broers en een ‘buitenstaander’?
‘We hebben de taken duidelijk verdeeld. Jordy en Sander houden zich veel bezig met muziekproductie en het organiseren van het feest. Yuki is deel van de podiumact en houdt zich meer bezig met optredens en netwerken.’

Wat zijn jullie plannen voor 2018?
‘We willen veel muziek releasen dit jaar! Afgelopen jaar hebben we twee nummers uitgebracht en dat willen we dit jaar proberen te verdubbelen. Ook willen we met optredens proberen nieuwe landen te veroveren. Azië staat hoog op ons verlanglijstje. We hebben inmiddels twee tours daar kunnen doen en gaan proberen ook dat dit jaar te verdubbelen.’

Wat willen jullie nog bereiken op het gebied van muziek?
‘Toen het nummer “SEX” uitkwam vloog die binnen een paar weken naar nummer twee in de Nederlandse top 40. Precies de week dat hij op nummer een terecht zou komen kwam Drake met het nummer “One Dance”. Die ging rechtstreeks naar nummer een. Dus een nummer een-hit is zeker nog een wens. En de Billboard main chart in Amerika lijkt ons ook mooi!’