Max Verstappen heeft vandaag op Circuit Zandvoort de Player 0.0 game-competitie gelanceerd, samen met Heineken. Deze competitie is onderdeel van de wereldwijde ‘When You Drive, Never Drink’-campagne van Heineken, die verantwoord alcoholgebruik promoot.
Verstappen benadrukt het belang van veiligheid in het verkeer: ‘De beste bestuurder drinkt niet, tenzij het 0.0 is.’ Uit onderzoek blijkt dat meer dan de helft van de Nederlanders ooit heeft meegemaakt dat iemand met te veel alcohol op achter het stuur kroop. Tegelijkertijd kiezen steeds meer mensen voor alcoholvrije alternatieven; 0.0-bier wint snel aan populariteit.
Tijdens het evenement daagde Verstappen bekende Nederlanders uit om zijn score in de Player 0.0-game te verbeteren. Deze mobiele game, die op elk apparaat gespeeld kan worden, draait om veilig rijden in plaats van snelheid. De twintig beste spelers winnen tickets voor de Dutch Grand Prix 2025 en maken kans op een ontmoeting met Verstappen in Madrid.
Maarten Schuurman van Heineken benadrukt dat de campagne succesvol is, maar dat er nog ruimte is voor verbetering. ‘Nul is de norm,’ stelt hij. Samen met Verstappen hoopt Heineken bewustzijn te creëren rondom verantwoord alcoholgebruik in het verkeer, op een speelse en interactieve manier.