We hebben het gisteren allemaal gezien hoe het nieuwe Formule 1 raceseizoen van start is gegaan met de Grand Prix van Oostenrijk op de Red Bull Ring in Spielberg. Om het seizoen in te luiden organiseerde Heineken® de allereerst F1™ Drive-in show ter wereld op Circuit Zandvoort om de race in Oostenrijk op groot scherm mee te beleven. Op het beroemde circuitterrein is hiervoor een enorm podium, in de vorm van een F1 auto, met groot scherm gebouwd. Voor het podium is ruimte gecreëerd voor vijftig auto’s waarin honderd F1™ fans, waaronder ziekenhuismedewerkers, onder het genot van een Heineken® 0.0 en een hapje volop konden genieten van de race.
Voor deze gelegenheid waren zo’n veertig ziekenhuismedewerkers – uiteraard met een passie voor Formule 1 – uitgenodigd die afgelopen maanden betrokken zijn geweest bij de zorg van Covid-19 patiënten. ‘We hebben veel aan hen te danken en willen met dit kleine gebaar graag iets terugdoen voor al het harde werk op de IC’s’, aldus Hans Erik Tuijt (Director Global Sponsorships bij Heineken). ‘Puur als bedankje en hart onder de riem voor deze helden die in de frontline staan’.
Boodschap van Max Verstappen
Vlak voor de race had Max Verstappen nog een vooraf opgenomen videoboodschap om alle gasten welkom te heten: ‘Het is allemaal een beetje anders dan anders. Ik mis the orange army langs de baan natuurlijk. Gelukkig zijn nu enkele racefans hier op het circuit van Zandvoort verzameld. Ik ben erg blij dat jullie samen in deze unieke setting van de race kunnen genieten. Last but not least: ik begrijp dat er hier op Circuit Zandvoort zorgprofessionals aanwezig zijn om de Grand Prix van Oostenrijk te volgen. Uit de grond van mijn hart een big shout out naar iedereen die in de frontlinie heeft gestaan om de juiste medische zorg te bieden in deze onzekere tijden. Jullie zijn echte helden!’
Het is voor het eerst in de historie dat er een Drive-in op een F1™ circuit werd georganiseerd.