Kickstart 2019

Dit zijn de simpele manieren om 2019 met een kickstart te beginnen. Dé tips die we eigenlijk niet willen horen en de nieuwste fitnesstrends; hieronder alles op een rijtje. 

Tip 1: De klok

Ja, ja, de eerste is meteen raak en precies wat veel van ons niet willen horen, als we vroeg opstaan hebben we meer tijd voor een goede start. Door goed de tijd te nemen voor een goed voedzaam ontbijt heb je langer een verzadigd gevoel en heb je meer energie. sporten helpt ook met een goed begin van de dag, alhoewel je er er om zes uur ’s ochtends  misschien niet op zit te wachten helpt het door de dag heen met je energielevel op pijl te houden. Ook maakt je lichaam endorfine aan tijdens het sporten, endorfine is het gelukshormoon, je gaat door ’s ochtends te sporten dus positiever de dag door.

Tip 2: Verzorg je huid

Happy skin happy you. Een gezonde huid straalt zelfvertrouwen uit, je voelt je beter en je hoeft je hoeft je al man tegenwoordig echt niet meer te schamen voor het goed onderhouden van je huid. Tegenwoordig zijn er veel verzorgingsproducten die speciaal zijn gemaakt voor de mannelijke huid, ook kan je behandelingen ondergaan die in een keer je huid een boost geven. Zo heeft bijvoorbeeld hannah huidcoach de perfecte behandeling die jouw huid een kickstart geeft voor het nieuwe jaar.

Tip 3: Eet en drink gezond

Dit wisten we al lang maar de key to succes is meal preppen. Zo eet je gezonder en ben je niet in de verleiding slechte dingen te eten of drinken. Wist je dat alcohol tot 21 dagen in je lichaam kan blijven zitten? Het is dus ontzettend belangrijk om je lichaam de tijd te geven om te re-starten, perfect voor het nieuwe jaar toch?

Tip 4: Lach genoeg

Lach genoeg het is in eerste instantie erg fijn om te lachen en ten tweede instantie vermindert het je stressniveau, depressie, bezorgdheid en slapeloosheid. Even lekker lachen om de situatie of om jezelf en je problemen lijken in een klap een stuk minder groot.

tip 4: Probeer eens LIIT

High Intensity Interval Training kennen we inmiddels wel maar 2019 gaat ons tegenhanger LIIT brengen. LIIT staat voor ‘Low Intensity Interval Training’ en biedt een training met een veel lager tempo en er gaat veel aandacht naar het hebben van een goede houding.

Tip 5: Probeer eens een andere sport

Stap eens uit je comfortzone door andere sporten uit te proberen. Andere sport betekent het gebruik van andere spieren en het is goed voor andere dingen als je uithoudingsvermogen. Naast dat vind je misschien wel de nieuwe sport en ben jij meteen hooked voor 2019!

Tip 6: Meet je sport prestaties

Zodra je beter inzicht hebt in hoe actief je bent door de dag heen en hoe je presteert tijdens het sporten word je bewuster en dus ook gemotiveerder. Het kan je neus op de feiten drukken of je voortgang bijhouden en zie je precies hoe goed je het doet, beiden erg nuttig en dus goed voor en goede kickstart in 2019.

Dus zet die goede voornemens op papier en ga ervoor!

Geef een reactie