25 YEARS Royal Oak Offshore

Zoals je al in de TalkiesMAN hebt kunnen lezen: dit jaar viert horlogemerk Audemars Piguet feest, want hun Royal Oak Offshore bestaat 25 jaar. En dat is een heugelijk feit, want door de jaren heen hebben er zich diverse ontwikkelingen voortgedaan die de Offshore hét horloge van nu maken. In deze video’s vertellen Audemars Piguet CEO François-Henry Bennahmias en bedrijfshistoricus Michael Friedman verhalen over de baanbrekende collectie, over de geschiedenis ervan en bovenal belangrijk: over de impact ervan.

In 1993 brak de eerste grote, gewaagde Royal Oak Offshore alle regels, waarmee een wereldwijde vraag naar luxe sporthorloges werd ontketend. Sindsdien blijft de Royal Oak Offshore uitdagen. De collectie is vele malen opnieuw ontworpen en gedragen door wereldberoemde liefhebbers, waaronder Arnold Schwarzenegger, Jay-Z en Lebron James.

Bedrijfshistoricus Michael Friedman legt uit: ‘Het was een horloge gemaakt voor een jonge generatie. Een deel van het succes is dat het een “anti-establishment” vertegenwoordigt, bijna een tegencultuur. Je hebt een geweldig met de hand afgewerkt luxe horloge; het gebruik van industriële materialen, groot formaat, stoer en dynamisch – dat is een deel van de reden waarom het 25 jaar later zo relevant blijft’.

To break the rules, you must first master them…

In de woorden van Audemars Piguet’s CEO, François-Henry Bennahmias, kon Royal Oak Offshore ‘zijn gestorven op de dag dat het werd geboren… mensen zeiden, het is te groot, het is krankzinnig!’

Om 25 jaar krachtige en creatieve energie te vieren, groet Audemars Piguet het verleden en kijkt naar de toekomst met drie nieuwe modellen. Zo wordt een heruitgave geïnspireerd door het model uit 1993, vergezeld door twee nieuwe limited editions van de Royal Oak Offshore Tourbillon Chronograph: één in roestvrij staal en één in 18-karaat rosé goud. Waan-zin-nig.