Giel lanceert kledingmerk Equi

Giel, onder meer bekend van het succesvolle YouTube-kanaal StukTV, vroeg zich steeds vaker af waarom er binnen de huidige mode-industrie grofweg maar twee opties zijn. ‘Luxe merken zijn voor veel mensen onbetaalbaar en de fast fashion- industrie is zo goedkoop dat je jezelf afvraagt of dat wel klopt.’ Op 22 augustus lanceerde Giel zijn antwoord: het kledingmerk Equi. De naam Equi staat voor de missie van het merk: gelijke status, rechten en kansen voor iedereen. De t-shirts en hoodies van Equi zijn van hoogstaande kwaliteit, duurzaam geproduceerd en toch betaalbaar.

Equi gaat in tegen de standaarden van de mode-industrie

Equi vult de huidige mode-industrie aan door continu nieuwe en eerlijke producten te lanceren die gemaakt zijn van organisch katoen. Giel: ‘Ik geloof dat de consument dagelijks verrast wil worden en niet maar twee of vier keer per jaar.’ De unisex designs zijn een balans tussen modern minimalistisch en streetwear. Op de website van Equi zal te lezen zijn waar en door wie het product is geproduceerd. ‘Equi wordt in dezelfde fabrieken geproduceerd als de internationale designermerken, maar omdat wij geen gebruik maken van distributeurs en retailers kunnen wij dezelfde kwaliteit bieden voor een betaalbare prijs’, aldus Giel.

Seize the opportunity

Met Equi wil Giel een positieve bijdrage leveren. Naast het produceren van kleding, zal het merk daarom ook jong talent gaan helpen hun eigen ‘opportunity’ waar te maken. Giel: ‘Ik ben met StukTV en met Equi begonnen, omdat ik een kans zag in de markt, ik hoop nu dat ik anderen kan helpen hun kans te grijpen.’ Onder het motto Seize the opportunity zal
Equi daarom ‘opportunities’ helpen waarmaken. Denk hierbij aan het geven van een draaitafel aan jong DJ talent of het aanschaffen van een vlog camera voor dé nieuwe YouTuber.