DENHAM lanceert als eerste Nederlandse denim label samenwerking met MEDICOM TOY voor limited edition BE@RBRICK.

Ontwikkeld door de erkende MEDICOM TOY CORPORATION uit Japan, werd de allereerste BE@RBRICK uitgebracht op 27 mei 2001, als cadeau aan de bezoekers van de World Character Convention 12 in Tokio. Vanaf dat moment is de beer een cultureel icoon geworden, vernieuwd en her-ontworpen door kunstenaars over de hele wereld. DENHAM heeft zich hier inmiddels bij aangesloten en heeft zijn eigen BE@RBRICK ontwikkeld.

De DENHAM x BE@RBRICK heeft een all-over scissor print, die is ontstaan vanuit de obsessie van oprichter en creative officer Jason Denham voor scharen. De schaar is tevens ook het logo van het merk. De all-over print bevat scharen met boksbeugels als handvatten, scharen met kettingzaag tanden als bladen en scharen met propellers, wat typerend is voor DENHAM’s motto: ‘Worship Tradition and Destroy Convention’.

De DENHAM x BE@RBRICK-samenwerking bevat daarnaast ook een exclusieve capsule collectie met DENHAM-sweatshirts, t-shirts en ook een limited edition accessoire collectie. Deze collectie is ontwikkeld in samenwerking met FABRICK (ook een bedrijf binnen het MEDICOM TOY merk) en bestaat uit iPhone hoesjes, rugtassen en slippers maar ook high-end, custom made meubilair.

De exclusieve DENHAM x BE@RBRICK-collectie is vanaf nu verkrijgbaar in de giftshop van Moco Museum!