Fashion

News

Watch news

TAG Heuer viert 160-jarig jubileum met re-edition van een collectors-item

Na de onthulling van de TAG Heuer Carrera 160 Year Silver Dial Limited Edition aan het begin van dit jaar om het 160-jarig jublieum van de luxe horlogemaker te vieren, introduceert het merk nu een tweede editie om de historische mijlpaal te vieren: de TAG Heuer Carrera 160 Years Montral Limited Edition. ‘Montreal’ was de naam van een collectie met lichtgevende chronografen van het merk, die in 1972 werden gelanceerd. Nu maakt het Montreal-ontwerp een opvallende comeback in de vorm van een elegante TAG Heuer Carrera van 39 mm, met een gelimiteerde oplage van 1.000 […]

Lees verder

Star Legacy Orbis Terrarum

Montblanc komt met een nieuwe onthulling!

Het Huis herinterpreteert het Orbis Terrarum horloge, oorspronkelijk gelanceerd in 2014, en verbetert de leesbaarheid! De twee nieuwe horloges met 43 mm-kast uit roestvrij staal of, gelimiteerd tot 500 stuks, in 18K roségoud worden aangedreven door een automatische beweging die is uitgerust met een Manufacture complicatie: het MB M29.20-kaliber met Montblanc Manufacture-wereldtijdcomplicatie. Eenmaal ingesteld, geeft het horloge in één oogopslag alle 24-tijdzones aan en laat het zien of het in een stad dag of nacht is. De nieuw ontworpen wijzerplaten verbeteren de leesbaarheid, maar behouden ook het kenmerkend uiterlijk, door de twee overlappende roterende schijven. De bovenste roterende schijf […]

Lees verder

Watch news

TAG HEUER LANCEERT NIEUWE CONNECTED GOLF EDITION

TAG Heuer bouwt verder op het succes van de TAG Heuer Connected, met toevoegingen aan de lijn van elegant vervaardigde uurwerken die gericht zijn op prestaties. De nieuwe TAG Heuer Connected Golf Edition is een speciale editie voor golfers en combineert sportieve elegantie met de functionaliteit van de TAG Heuer Golf-app. TAG Heuer combineert geavanceerde horlogetechnologie met een passie voor golf en de sportwereld en introduceert hiermee de golfeditie van de derde generatie Connected-horloges, die in maart dit jaar werd gelanceerd. Dit is de tweede keer dat de horlogemaker een horloge speciaal voor golfers heeft […]

Lees verder

Interivew

RODNEY TALKS

Rodney Lam (46) is directeur en mede-eigenaar van high-end streetwear label Daily Paper. Daarnaast heeft Lam zich in de voorbije jaren als scenarist en producent geprofileerd in de filmwereld. Naast scenarist en producent is Rodney ook een van de hoofdpersonages in het veelbesproken misdaaddrama ‘Suriname’. Wat zijn je sterkste talenten? ‘Ik heb een brede interesse. Ik kan achter een naaimachine kleding maken of een filmscript schrijven, maar ook structuur brengen in een bedrijf of een verlies- en winstrekening opstellen. Ik vind het leuk om daarbij samen te werken met mensen die beter zijn dan ik. Dus […]

Lees verder

3x fashion trends die je niet mag missen

Een goede look maakt je dag. Of je nu houdt van prints of juist meer basic – de SS20 collecties laten zich domineren door drie essentials: chill mode, outdoor fashion en minimalistic. Deze 3 fashion trends mag je niet missen deze zomer! CHILL MODE LET’S GO OUTDOOR MINIMALISTIC klik op de afbeeldingen voor groter formaat

Lees verder

Modehuis

Alles wat je wil weten over LORDS & FOOLS

Modehuis LORDS & FOOLS combineert sinds 2012 traditie en moderniteit. Voortdurend op zoek naar stijl, selecteert het merk alleen de mooiste stoffen uit Franse en Italiaanse ateliers. Alle lijnen worden geassembleerd in de beste productiewerkplaatsen in Portugal volgens nauwkeurige specificaties. In 2000 opende Yoahm Baroukh, de oprichter van het merk, een concept store in het ‘très chique’ Marais, in Parijs, gevolgd door nog twee andere winkels. Ze waren de eerste in Frankrijk die merken als Roberto Cavalli, Vivienne Westwood, Dsquared2 en Viktor & Rolf verkochten. In 2012 lanceerde Yoahm zijn eigen kledingmerk. Sindsdien is het […]

Lees verder

The past meets the future

Audemars Piguet opent waanzinnig museum én lanceert de [Re]master01

Al meer dan twee eeuwen vormt het Zwitserse dorp Le Brassus de thuisbasis voor Audemars Piguet. Deze bijzondere plek zal binnenkort de thuisbasis zijn van het sprankelende, ruim 25.000 vierkante meter grote, nieuwe Audemars Piguet-museum. Om dit onvergetelijke moment te vieren brengt het huis een bijzonder horloge uit, ter ere van het nieuwe museum Alleen al van buiten ziet het Musée Atelier Audemars Piguet er waanzinnig uit. Het indrukwekkende gebouw heeft de vorm van een spiraal die uit de grond komt en ligt prachtig genesteld in het Vallée de Joux-landschap. De muren zijn volledig gemaakt […]

Lees verder

Watch news

De nieuwe horloges van Louis Vuitton

Louis Vuitton introduceert een aantal prachtige, nieuwe horloges in 2020. Wij geven je een overzicht van de nieuwigheden van het merk op gebied van horlogerie! Tambour World Time Runway De World Time-functie evolueert, met de perfectie van een nieuw automatisch uurwerk, het LV107-kaliber: De Tambour World Time Runway. Het horloge is tot stand gebracht in Louis Vuitton’s eigen La Fabrique du Temps, die twee centrale uren- en minutenwijzers introduceert in plaats van draaiende schijven. De wijzers zijn optimaal om de universele tijd te lezen. De diepte van de wijzerplaat wordt mogelijk gemaakt door het gebruik […]

Lees verder

Uitdagende tijden

DAVID LAPORT over ondernemen tijdens de coronacrisis

IN UITDAGENDE TIJDEN VIERT CREATIVITEIT HOOGTIJ. DIT IS DE AFGELOPEN WEKEN MEER DAN OOIT NAAR VOREN GEKOMEN IN DE TALLOZE MANIEREN WAAROP BEDRIJVEN ZICH AANPASSEN EN VERNIEUWEN. HOE GAAN DESIGNERS OM MET DE HUIDIGE SITUATIE EN WAT DIT BETEKENT VOOR HUN CREATIEVE PROCES? Deze keer vragen we het aan DAVID LAPORT. Wat lees je en kijk je? ‘Er worden heel wat laptopuren gedraaid in de avond: ‘Parasite’ en ‘Dolor y Gloria’. Verder ben ik ‘Madmen’ & ‘Game of Thrones’ aan het terugkijken en ik volg een paar masterclasses. De leestip: ‘Murakami’ en ‘Mannen Zonder Vrouwen’.’ […]

Lees verder

Interview

Ondernemen tijdens de coronacrisis

In uitdagende tijden viert creativiteit hoogtij. Dit is de afgelopen weken meer dan ooit naar voren gekomen in de talloze manieren waarop bedrijven zich aanpassen en vernieuwen. Deze weken vraagt Spice PR zich af hoe designers omgaan met de huidige situatie en wat dit betekent voor hun creatieve proces. Deze keer: de Belgische mode-ontwerper Christian Wijnants Wat lees je en kijk je?  Christian: ‘Op Netflix kijk ik ‘Onorthodox’, een super reeks over ultra orthodoxe joden. Ik woon zelf in een buurt in Antwerpen met een grote gemeenschap orthodoxe Joden en ik vind het fascinerend. Verder lees […]

Lees verder

Audemars Piguet’s nieuwe [Re]master01

Zwitserse Haute Horlogerie fabrikant Audemars Piguet onthult een nieuw uurwerk: [Re]master01. Het uurwerk is geïnspireerd op het pre-model 1533 uit 1943 en blijft trouw aan het originele ontwerpdesign. De limited edition zelfopwindende chronograaf brengt de esthetiek van het verleden naar het heden. Het design van de [Re]master01 is verbeterd en aangepast ten opzichte van het origineel. De [Re]master01 heeft een ronde kast en lugs in roestvrijstaal, lunette, olijfvormige drukknoppen en afgeschuinde kroon van 18 karaat roségoud. Het horloge heeft kast en lugs van roestvrijstaal, 18 karaat roségouden lunette, kroon en drukknoppen en is waterbestendig tot […]

Lees verder

Door de Lynggaard-familie: juwelencollectie voor heren!

Met de juwelen van Ole Lynggaard Copenhagen heb je waarschijnlijk al het hart van je lief verovert. Binnenkort kan die collectie aangevuld worden met mooie items voor jou. Het Kopenhaagse familiebedrijf onthult voor het eerst een juwelencollectie voor heren! Er zit een mooi verhaal achter ieder juweel. Artistieke Directrice Charlotte Lynggaard brengt hulde aan de mannen in haar leven. Elk stuk uit de collectie was oorspronkelijk een geschenk voor één van de mannen uit de Lynggaard-familie. Zo zijn de gevlochten manchet-armbanden en ringen vernoemd naar Michel, Charlotte’s echtgenoot en tevens Commercieel Directeur, en geïnspireerd op de gevlochten zilveren armband […]

Lees verder

Man & Stijl

Mark Schadenberg

Mark Schadenberg is Slaapexpert, personal trainer, plant-based coach en spreker. Hij inspireert en motiveert mensen dagelijks op social media om op een duurzame manier het beste uit het leven te halen. Het is zijn missie om mensen te leren hoe ze om moeten gaan met slaapproblemen, overmatige stress, gebrek aan zingeving en burn-outklachten. Lees hier zijn liferules! Ochtendritueel ‘Ik sta altijd tegelijk met mijn vriendin Joyce op, dat is rond zes uur ‘s ochtends. Wanneer zij zich klaarmaakt voor werk zet ik koffie voor ons. Tijdens de wintermaanden drink ik mijn koffie terwijl ik wat […]

Lees verder

Komono

A Moment With…

Velen van ons zitten momenteel thuis. We vermijden publieke plekken, werken thuis en zitten in sociale isolatie – wat grote gevolgen heeft voor ieders dagelijks leven. Speciaal voor jonge creatievelingen die opdrachten mislopen door de coronacrisis, lanceert KOMONO een bijzonder project: A Moment With. Een digitale curatie met uniek werk van jonge kunstenaars. Iedere creatieveling kan deelnemen aan het prachtige project. KOMONO wil deze uitzonderlijke tijden hiermee zo goed mogelijk benutten en mooie, creatieve momenten met elkaar delen. Het is nu, meer dan ooit, belangrijk om samen als sterke community schoonheid, creativiteit en positiviteit te […]

Lees verder

TAG HEUER INTRODUCEERT DE NIEUWE GENERATIE LUXURY CONNECTED WATCHES

De meest recentelijk connected watch van TAG Heuer is de Connected Modular Golf Edition in 2019. Nu komt het Zwitserse horlogehuis met de derde generatie van zijn visionaire Connected uurwerk, een unieke combinatie van de verfijning en elegantie van een chronograaf geïnspireerd uurwerk vervaardigd in de puurste horlogetraditie, met een ultramoderne, op maat ontworpen digitale ervaring die is gericht op prestaties. Het opvallende en veelzijdige polshorloge geeft je de kans je individuele levensstijl te verbeteren, van dagelijkse verbonden diensten van Wear OS by Google tot meeslepende sportervaringen dankzij de nieuwe TAG Heuer Sports-app, die gedetailleerde […]

Lees verder

Stijlvol

De nieuwe aktetas van Louis Vuitton

Een zakenman wordt over het algemeen gezien als een man in pak en stropdas. Elegant, maar misschien niet modern genoeg. Mannelijkheid evolueert, evenals de behoeften van de zakenman, of hij nu op kantoor of thuis werkt, van de ene kant van de stad naar de andere trekt voor een meeting, of contact houdt via zijn smartphone. Daarom komt Louis Vuitton met een reeks van vier nieuwe tassen voor, aangepast aan de nieuwe levensstijl van de hedendaagse zakenman. De klassieke aktetas wordt opnieuw ontworpen, geheel in de stijl en esthetiek van Artistiek Directeur Virgil Abloh, en vergezelt de zakenman op […]

Lees verder

MAN & STIJL

‘Best Dressed Man’ Splinter Chabot

Splinter Chabot is oud-landelijk voorzitter van de JOVD, de politiek onafhankelijke jongerentak van de VVD. Hij studeert aan de Universiteit van Amsterdam. Onlangs werd hij uitgeroepen tot ‘Best Dressed Man’ van 2019. Meer dan genoeg reden voor ons om Splinter naar zijn stijl te vragen.  Kledingstijl ‘Ik vind kleding heel erg belangrijk. Het is niet erg als iemand een trui uit de kast trekt en vervolgens naar zijn werk gaat, dat mag natuurlijk. Maar kleding is in mijn ogen een kunstvorm. Je naakte uiterlijk is de meest pure vorm van hoe je qua uiterlijk bent. […]

Lees verder

Duurzaam

Dit is wat je kan verwachten van Levis’ nieuwe herencollectie

Gemixte streetstyle-silhouetten, Western-accenten en de hoogwaardige materialen en snit die Levi’s® Made & Crafted® definiëren – het komt allemaal terug in de nieuwe SS20 Levi’s® Made & Crafted®-collectie. Bekijk hier alvast een voorproefje op wat je kunt verwachten in de winkels straks. Californië en Marokko komen samen in de nieuwe collectie. De herencollectie bevat neutrale tinten zoals crème en ecru, die worden onderbroken door diepe indigo-blauwtinten. Qua afwerking en textuur draait het allemaal om experimenteren met tegelprints, bruiloftdekens, stiksels en onregelmatige bleekbehandelingen. De Drop ShoulderMackintosh, een gedrapeerde, indigo geverfde en waterafstotende regenjas, is een opvallend stuk en vormt samen met de baggy Relaxed Chino een verfijnde streetwear-look. Opvallende wassing De […]

Lees verder

ZIEN: PHILIPP PLEIN AUTUMN/WINTER 2020 RUNWAY

Een straaljager, helikopter en dikke auto’s allemaal bedekt met bladgoud. Dit is de speeltuin van iemand die alles kan hebben wat die wil, iemand die groot droomt en nog groter leeft. Geld is geen belemmering. De enige limiet is de door adrenaline gevoede verbeelding. Welcome to PHILIPP Plein’s Autumn/Winter 2020 megashow: No Limits! Deze nieuwste collectie valt samen met de wereldwijde lancering van de geur No Limits, die wordt geleverd in een fles in de vorm van een onbeperkte creditcard. Met modellen, influencers, sterren en andere gasten – waaronder Jada Pinkett Smith, Ellen Von Unwerth, […]

Lees verder

Prachtig familieverhaal: de Chopard Alpine Eagle

Traditie, craftsmanship en creativiteit. Chopard weet deze kernwaarden feilloos en tot in perfectie met elkaar te vereenzelvigen in hun one-of-a-kind juwelen en horloges. In de Chopard haute joaillerie-ateliers is het voor de meesterambachtslieden van het in Genève gevestigde bedrijf niet de vraag óf, maar enkel wannéér ze een briljant nieuwe creatie het daglicht mogen tonen. Dit najaar komt het Zwitserse familiebedrijf met een prachtige herinterpretatie van een bijzonder erfstuk uit het verleden: de Chopard Alpine Eagle. Deze nieuwe collectie is geïnspireerd op het mondaine sporthorloge st. Moritz uit de jaren tachtig, ontstaan vanuit een unieke […]

Lees verder

MAN&STIJL

Insta-ster Twan Kuyper over zijn fashion rules

Wat begon met grappige zes seconden-video’s op Vine, groeide uit tot meer dan zes miljoen volgers op Instagram. Twan Kuyper, geboren in Leeuwarden, verovert nu de wereld als model en Instagrammer. Hier deelt hij zijn fashion rules.

Lees verder

De stijlregels van

Erik Frenken

Hagenaar Erik Frenken was het grote talent van de Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten. Hij werkte voor Alberta Ferretti en Viktor&Rolf. Helaas heeft het merk Avelon, waar hij daarna aan het hoofd stond, het niet gered. Nu is hij terug: onder zijn eigen naam en in zijn eigen stad. Lees hier de stijlregels van Erik.

Lees verder

Iconic Watch

Royal Oak Offshore: populairder dan ooit

In 1993 zag de eerste uitgave het levenslicht en heden ten dage is de Royal Oak Offshore populairder dan ooit. Wereldwijd wordt het uurwerk van het Zwitserse horlogehuis omarmd door decision makers als Arnold Schwarzenegger, Jay-Zen LeBron James. In de verrassende collectie zijn uiteraard de laatste kennis en technieken verwerkt, terwijl het ontwerp trouw blijft aan het tijdloze karakter van het originele model.

Lees verder

art

GRAFFITI SUPERSTAR ALEC MONOPOLY

Het is een zonnige middag in januari wanneer ik door de straten van Londen loop, op weg naar de Eden Fine Art Gallery. Vanaf de overkant valt me direct het levensgrote sculptuur op dat staat geëxposeerd in de vitrine van de gallery. Het is de Rich Uncle Pennybag – het Monopoly-mannetje dat lachend op een been staat, springend, vrolijk, met een zak vol geld in zijn hand. Het is het werk van de wereldberoemde Alec Andon, beter bekend als Alec Monopoly. Een graffiti-artiest uit New York die de wereld verovert met zijn kunst en daar […]

Lees verder

ode aan de Nederlandse creatieve industrie

MOAM contemporary fashion & arts in amsterdam

Martijn Nekoui studeerde vijf jaar geleden af met MOAM als afstudeerproject aan het AMFI in Amsterdam. En met succes: want hij behaalde zijn opleiding met een 10(!). Martijn is nooit een zesjesstudent geweest en haalde vanaf het begin al het onderste uit de kan. Als iemand hem vertelde dat het hem niet zou lukken, deed hij er alles aan om het tegendeel te bewijzen, en dat lukte. Én lukt hem tot de dag van vandaag nog steeds. MOAM biedt jong talent een podium, zorgt ervoor dat grote namen uit de industrie in contact komen met […]

Lees verder

watch and learn

10x fashion inspo

Ja! Ook wij mannen kunnen af en toe wel een beetje inspiratie gebruiken op modegebied. Wat moeten we vandáág weer aan!? Juist. Die vraag stellen we onszelf vaak genoeg. Dus bij deze: 10x toffe looks die het proberen waard zijn.

Lees verder

Man en Stijl met Tim Douwsma

De van oorsprong Friese zanger Tim Douwsma verovert inmiddels heel Nederland met zijn talent voor zingen, acteren én presenteren. En alleskunner Tim bezit ook nog eens een goed stijltje. Wij vroegen hem het hemd van het lijf.

Lees verder
Sexy shoot met Olcay Gulsen

read and learn

Sexy Shoot met Olcay Gulsen

Omdat mannen van Mars komen en vrouwen van Venus en we elkaar dus vaker níet dan wel begrijpen, geven we in deze rubriek van de TalkiesMAN vrouwen waar we het liefst naar kijken een stem. Do’s en don’ts, afknappers en goede tips om te her- en veroveren vind je hier. Deze keer van entrepreneur, influencer en presentatrice Olcay Gulsen. Met drie verlovingen achter de rug maar nog geen huwelijk, geeft ze een inkijk in haar idee van de ideale man. So, read and learn!

Lees verder
fashion with soul

what we need

FASHION WITH SOUL

Je favo items zijn waarschijnlijk die uit de fast fashion-industrie. Goede denim, fijne basics. Grote modeketens weten telkens weer ons hart (en onze portemonnee) te veroveren en wij slaan onze slag in de grote stores en online. Vorig jaar zagen we wél een verschuiving. Niet langer tellen alleen de looks; mode heeft veel meer en vaker een verhaal. Slow fashion Hul le Kes is het eigenzinnige antwoord van modeontwerper Sjaak Hullekes op de vaak oppervlakkige buitenkant van de modewereld en sociale media. Het uitganspunt van Hul le Kes is dat niet de perfectie, maar juist […]

Lees verder
Man en stijl: Bastiaan van Schaik

kunnen we nog wat van leren

Man en stijl: Bastiaan van Schaik

Wie kent ‘m niet: Bastiaan van Schaik is al vanaf 1995 een professionele stylist op het gebied van mode. Hij zet zich volledig in om de (mode)wereld mooier te maken. En dat begon bij zichzelf: Bastiaan is maar liefst zeventig kilo afgevallen. Hoe zijn eigen stijl veranderde vertelt hij ons. Kledingstijl ‘Mijn kledingstijl is enorm veranderd sinds ik zeventig kilo ben afgevallen. Met 140 kilo ben je al blij als je iets kunt vinden dat past, met zeventig kilo kun je eigenlijk alles wat je maar wilt aan. Dus dat doe ik nu ook. Ik […]

Lees verder
De stijlregels van David Laport

modeontwerper

De stijlregels van David Laport

Het doorzettingsvermogen van modeontwerper David Laport werd beloond toen Rihanna laatst zijn roze verenjurk droeg. De ontwerper uit Goes staat bekend om zijn plissédesigns voor vrouwen. Wat de designer zelf graag draagt? Lees hier zijn stijlregels. Contemporary classics Ik ben overtuigd van investeren in goede classics. Belangrijk om te kijken naar goede materialen.   Filippa K, Acne Studios, A.P.C. en AMI zijn mijn favoriete brands, ze hebben mooie contemporary classics. Verder heeft UNIQLO vaak toffe samenwerkingen zoals bijvoorbeeld met Lemaire en heeft Arket echt heel mooie, kwalitatief mooie, spullen. Fashion Ik vind het ook tof […]

Lees verder
de tofste looks van memphis depay

style icon

De tofste looks van Memphis Depay

Onder het mom van beelden zeggen meer dan woorden: zie hier – de tofste looks van de man met de killer style Memphis Depay.

Lees verder
shoppen beter wordt het niet

shopwalhalla

Shoppen? Beter wordt het niet!

Voor wie denkt dat winkelen alleen voor vrouwen is, heeft nog nooit een bezoek gebracht aan House of SnoBs in hartje Enschede. In deze prachtige shop-in-shop is voor elk wat wils, zo ook voor mannen. Alles op het gebied van luxury lifestyle zit gevestigd in dit immens grote pand. Van bijzondere kunst en luxe auto’s tot de meest nicheparfums en kleding. Al bij binnenkomst valt de prachtige grand entree en luxe etalage direct op. Deze shop experience wordt écht bijzonder. Het voelt hier heel warm en huiselijk, zo zijn er diverse knusse zithoeken met open haarden […]

Lees verder
reebok viert creativiteit met superstar khalid

fashion favorite

Reebok viert creativiteit met superstar Khalid

De multi-platina superstar Khalid is dit voorjaar te zien in Reebok’s Sport The Unexpected campagne. Het vieren van creativiteit, experimenteren en zelfexpressie staan centraal. ‘I’m amped to partner with Reebok,’ Khalid De samenwerking tussen de twee benadrukt de collectieve missie om de jeugd meer aan te moedigen op het gebied van creativiteit, meer te experimenteren en meer zelfexpressie te tonen. Dit voorjaar zal Khalid zijn Reebok debuut maken in zijn eerste Sport The Unexpected campagne van het jaar. De campagne bevat meeslepende elementen van het gebrek aan respect en koppelt dit aan Khalid’s authenticiteit en […]

Lees verder
must see runway backstage en frontrow pics van de Louis vuitton men fw20 show

runway ready

Must see: runway, backstage én frontrow pics van de Louis Vuitton Men FW20-show

Een nieuw jaar betekent nieuwe trends! Met de Fashion Weeks in aantocht gaan we er zeer binnenkort achter komen wat 2020 voor ons in petto heeft. Voor nu alvast een voorproefje van onze favoriete looks van de fall/winter 2020-show van Louis Vuitton. Van backstage, frontrow tot runway. Inspiratie voor de show Virgil Abloh – de artistic director van Louis Vuitton Men vindt dat de term ‘streetwear’ tegenwoordig een nieuwe definitie moet krijgen: het is de kleding die we daadwerkelijk dragen en de manier wáárop we ze dragen. Voor de Louis Vuitton FW2020-collectie bestudeert Virgil de […]

Lees verder
its beginning to look a lot like christmas met mcgregor

musthaves

It’s beginning to look a lot like Christmas met McGregor

Om de koude wintermaanden warm door te komen lanceert McGregor de Holiday collectie. Wie op zoek is naar een eigentijdse interpretatie van een traditionele tartan, een mooie kabeltrui of fraaie winterse accessoires zoals sjaals en mutsen kan online en in alle McGregor winkels terecht.  McHarris, McFairisle en McDonegal Ook in deze McGregor collectie is de Amerikaanse heritage duidelijk herkenbaar. Een aantal klassieke ontwerpen uit het McGregor archief, zoals het tartan-patroon, de traditionele Fairisle of knitwear waarin verschillende materialen gecombineerd worden, krijgen een eigentijdse twist. De Holiday-collectie bestaat uit de McHarris (cable knit) trui, sjaal en muts; De McFairisle sweater […]

Lees verder
dit is wat je moet weten voor black friday

four leaves

Dit is wat je moet weten voor Black Friday

Black Friday: geen korting, wel 2x zoveel voor een ander! Even echt stilstaan bij de waarde van een goede nachtrust of van dat kleine momentje ‘me-time’ onder douche… Aankomende dagen hoopt het luxe lifestyle merk Four Leaves dat je dat niet alleen voor jezelf doet, maar dat je ook extra denkt aan anderen, voor wie dat niet altijd vanzelfsprekend is. Four Leaves is afgelopen juni gelanceerd en doneert voor elk verkocht product aan weeskinderen in Sri Lanka, het geboorteland van oprichter Shiran Gort. Ondertussen heeft het merk al twee volledige kinderhuizen blij kunnen maken, waarvan […]

Lees verder

Shoppen? Beter wordt het niet!

Voor wie denkt dat winkelen alleen voor vrouwen is, heeft nog nooit een bezoek gebracht aan House of SnoBs in hartje Enschede. In deze prachtige shop-in-shop is voor elk wat wils, zo ook voor mannen. Alles op het gebied van luxury lifestyle zit gevestigd in dit immens grote pand. Van bijzondere kunst en luxe auto’s tot de meest nicheparfums en kleding. Al bij binnenkomst valt de prachtige grand entree en luxe etalage direct op. Deze shop experience wordt écht bijzonder. Het voelt hier heel warm en huiselijk, zo zijn er diverse knusse zithoeken met open haarden […]

Lees verder

DENHAM lanceert als eerste Nederlandse denim label samenwerking met MEDICOM TOY voor limited edition BE@RBRICK.

Ontwikkeld door de erkende MEDICOM TOY CORPORATION uit Japan, werd de allereerste BE@RBRICK uitgebracht op 27 mei 2001, als cadeau aan de bezoekers van de World Character Convention 12 in Tokio. Vanaf dat moment is de beer een cultureel icoon geworden, vernieuwd en her-ontworpen door kunstenaars over de hele wereld. DENHAM heeft zich hier inmiddels bij aangesloten en heeft zijn eigen BE@RBRICK ontwikkeld. De DENHAM x BE@RBRICK heeft een all-over scissor print, die is ontstaan vanuit de obsessie van oprichter en creative officer Jason Denham voor scharen. De schaar is tevens ook het logo van het merk. De all-over […]

Lees verder

Hul le Kes en Leger des Heils geven kleding een nieuwe kans

ReShare Store, het tweedehands- en vintage kleding-winkelconcept van het Leger des Heils, en modeontwerper Sjaak Hullekes slaan de handen ineen in hun strijd voor een betere wereld. Van 21 t/m 27 oktober 2019 openen ReShare Store en Hul le Kes een pop-up shop in de 9 straatjes in Amsterdam. Voor deze gelegenheid ontwikkelde Hul le Kes een speciale duurzame collectie die voor iedereen betaalbaar is.  GebruikssporenSjaak Hullekes heeft zijn voorliefde voor vintage en tweedehands items nooit onder stoelen of banken geschoven. In zijn kledingkast is geen kledingstuk te vinden zonder vlek, scheur of andere gebruikssporen. […]

Lees verder

Giel lanceert kledingmerk Equi

Giel, onder meer bekend van het succesvolle YouTube-kanaal StukTV, vroeg zich steeds vaker af waarom er binnen de huidige mode-industrie grofweg maar twee opties zijn. ‘Luxe merken zijn voor veel mensen onbetaalbaar en de fast fashion- industrie is zo goedkoop dat je jezelf afvraagt of dat wel klopt.’ Op 22 augustus lanceerde Giel zijn antwoord: het kledingmerk Equi. De naam Equi staat voor de missie van het merk: gelijke status, rechten en kansen voor iedereen. De t-shirts en hoodies van Equi zijn van hoogstaande kwaliteit, duurzaam geproduceerd en toch betaalbaar. Equi gaat in tegen de […]

Lees verder

Daily Paper dropt afrofuturistische collectie

De Daily Paper FW19-collectie is geïnspireerd op de esthetiek van Afrofuturisme – elementen die ooit als nieuw en modern werden beschouwd, maar nu worden beschouwd als een indicator van het verleden. De collectie viert een rijke, gedeelde geschiedenis, terwijl er juist naar de toekomst wordt gekeken. Door de lens van Afrofuturisme viert Daily Paper het onbekende, nieuwe en innovatieve. Dit is een collectie die grenzen onderzoekt en elimineert. Belangrijke items uit de eerste drop van de collectie zijn technische pakken, blauwe en groene slangenprint items, geruite patronen en tie-dye prints. Wij zijn fan!

Lees verder

Lacoste x GOLF LE FLEUR

Lacoste en Tyler werden voor het kledingmerk van The Creator, Lacoste × GOLF LE FLEUR, geïnspireerd door de iconische stijl van de Amerikaanse artiest gecombineerd met de klassieke Franse tenniscultuur. Buitenstaander of bad boy, een tweetal woorden waarmee Tyler geassocieerd wordt. De Californische musicus, vereerd voor zijn productie en regie-vaardigheden, is ook berucht om zijn off-center creatieve uitspraken, die ook perfect aansluiten bij de unieke outfits die hij samenstelt. Tyler, The Creator heeft een set van 16 kledingstukken voor Lacoste × GOLF le FLEUR gecreëerd met vlakke kleurblokken die doen denken aan de kleuren van […]

Lees verder

Puma dropt nieuwe versie van originele Inhale sneaker

De Puma Inhale sneaker is weer helemaal terug van weggeweest. In de eerdere jaren van 2000 stond de sneaker al eerder bekend om zijn overdreven contouren. Nu komt de sneaker weer helemaal terug, maar dan in een nieuw jasje. Inhale Origin De eerste drop van de Inhale Origin collectie heeft een retrostijl met krachtige, nieuwe eigenschappen. De schoen stond al eerder bekend om zijn overdreven contouren en rondingen, maar nu is het bovenwerk van de schoen gemaakt van textiel, overlays van synthetisch suéde en leer. De schoen is afgewerkt met reflecterende details en heatcut-stukken. De […]

Lees verder

A.C.E. + FAITH CONNEXION vieren hun SS20 samenwerking tijdens Paris Fashion Week Men

A.C.E. (Accessory Culture Evolution) en FAITH CONNEXION vieren hun eerste samenwerking ooit bij Le Carmen tijdens Paris Fashion Week Men. Gasten genoten van een late night party op de Parijse hotspot Le Carmen, inclusief een speciale verrassingsperformance door Nasir Dean, bekend als MARCATO. Gasten als 6lack, QUIN, Nasir Dean (MARCATO), SAINt JHN, and Kareem Biggs Burke, Shaun Ross, Robert Cavalli, Antonio Pulvirenti en Isaac Hindin-Miller waren aanwezig! Over A.C.E x FAITH CONNEXION collaboration: FAITH CONNEXION x A.C.E. creëert een chemie tussen prêt-à-porter en sieraden. De dynamiek tussen FAITH CONNEXION en A.C.E. is duidelijk te zien […]

Lees verder

iBi Free Life Een kinderlifestyle-brand dat bijdraagt aan een prachtige oceaan

Het was 2 juli 2017, een warme zomerdag in de Middellandse Zee vlakbij Ibiza. Een zeeschildpad vocht voor zijn leven, omdat hij vast zat in een plastic doek. De oprichters van iBi Free Life twijfelden geen moment en namen de schildpad aan boord om hem te bevrijden van het plastic. Ze gaven hem de naam iBi en het idee voor iBi Free Life was geboren: een kinderlifestyle-brand dat bijdraagt aan een schone oceaan.  Born on IbizaZeeschildpad iBi was de grote inspiratie voor het merk en de keuze voor kinderkleding was heel bewust. iBi Free Life gelooft dat […]

Lees verder

TAG HEUER PRESENTEERT OP FORMULE 1 GP VAN MONACO DE EERSTE BEPERKTE UITGAVE VAN HET MONACO-UURWERK

TAG Heuer startte het 50-jarig jubileumfeest voor het Monaco-uurwerk tijdens de Grand Prix van Monaco, de legendarische gebeurtenis die het horloge zijn naam gaf in 1969. De Zwitserse horlogemaker onthulde de eerste van vijf nieuwe collectorsklokken geïnspireerd op het originele Monaco-uurwerk. Vijf creaties van het uurwerk zullen achtereenvolgens gedurende 2019 worden onthuld. Gasten kregen toegang tot enkele van de meest prestigieuze evenementen in Monaco, waaronder een feest op het TAG Heuer Yacht, georganiseerd door Patrick Dempsey en Bella Hadid.

Lees verder

NICOLETTE VAN DAM & BAS SMIT LANCEREN SNEAKERCOLLECTIE

Vorig jaar deed hij het nog alleen, maar dit jaar gaan ze er samen voor: afgelopen vrijdag 10 Mei 2019 lanceerde Nicolette van Dam en Bas Smit een limited edition sneaker-collectie. Niet zomaar een collectie, maar in samenwerking met REHAB Footwear. Een deel van de opbrengst gaat naar een goed doel. Het eindresultaat mag er ook zeker wezen. We love it! Ontwerpen Zowel Bas als Nicolette ontwierpen ieder één sneaker in drie verschillende varianten. Bas ging voor clean wit met glimmend donkerblauw, een gewaagde groene crocoprint en daarnaast een limited edition met genummerde gouden details. […]

Lees verder

DE ZOEKTOCHT NAAR HET OUDSTE LONGINES-HORLOGE

Op een idyllisch plekje aan de oever van de rivier Suze, bij het Zwitserse Saint-Imier, startte Longines in 1832 met het maken van unieke horloges. Met dezelfde passie, precisie en elegantie als toen en nog steeds, 187 jaar later (!), produceert het bedrijf op deze plek hun high end horloges.  Je kunt je voorstellen dat gedurende deze jaren waanzinnige uurwerken zijn ontstaan. Om de rijke historie van het Zwitserse horlogemerk eer aan te doen, is de zoektocht naar het oudste Longines-horloge in Nederland gestart. Ben jij in het bezit hiervan? Meld je dan snel!

Lees verder

MOAM contemporary fashion & arts in amsterdam

Martijn Nekoui studeerde vijf jaar geleden af met MOAM als afstudeerproject aan het AMFI in Amsterdam. En met succes: want hij behaalde zijn opleiding met een 10(!). Martijn is nooit een zesjesstudent geweest en haalde vanaf het begin al het onderste uit de kan. Als iemand hem vertelde dat het hem niet zou lukken, deed hij er alles aan om het tegendeel te bewijzen, en dat lukte. Én lukt hem tot de dag van vandaag nog steeds. MOAM biedt jong talent een podium, zorgt ervoor dat grote namen uit de industrie in contact komen met […]

Lees verder