Audemars Piguet
Mark Ronson als nieuwe brand ambassador
De Zwitserse fabrikant van haute horlogerie Audemars Piguet is verheugd om de Brits-Amerikaanse dj, songwriter en platenproducent Mark Ronson te verwelkomen als nieuwe brand ambassador. Mark Ronsons compromisloze en vrijgevochten benadering van muziek resoneert sterk met de identiteit van het merk op het kruispunt van traditie en avant-garde. Deze samenwerking bevordert de langdurige betrokkenheid van Audemars Piguet in de muziekwereld en kondigt vele verrassingen aan in de komende maanden en jaren.
De internationaal bekende dj, Oscar-, Golden Globe- en zevenvoudig Grammy Award-winnende artiest en producer Mark Ronson was van jongs af aan gefascineerd door muziek. Hij debuteerde eind jaren negentig in New York als dj en kreeg veel bijval voor zijn mix van funk, hiphop en rock. In 2003 bracht hij zijn debuutalbum Here Comes The Fuzz uit, maar het was zijn baanbrekende album Version uit 2007 dat hem naar het wereldtoneel katapulteerde.
Hij heeft samengewerkt met een breed scala aan artiesten, waaronder Amy Winehouse, Adele, Lady Gaga, Miley Cyrus en Queens of the Stone Age, om er maar een paar te noemen. Zijn Grammy’s omvatten Producer of the Year voor het Amy Winehouse Back to Black-album en Record of the Year voor zijn Bruno Mars-samenwerking Uptown Funk. In 2018 won hij een Oscar voor het medeschrijven van Shallow uit de film A Star is Born.
In 2021 coproduceerde en presenteerde Mark de veelgeprezen Apple TV+ documentaireserie Watch the Sound, gemaakt door Morgan Neville. De serie verkende het creatieve proces naast de rol die nieuwe technologie speelt bij muzikale innovatie. Hij presenteerde ook seizoen 1 en 2 van de succesvolle Fader Uncovered-podcast. Elke aflevering bevat diepgaande gesprekken met ’s werelds meest impactvolle muzikanten, waarin het verleden, het heden en de toekomst van muziek en kunstenaarschap worden besproken.
De samenwerking van Audemars Piguet met Mark Ronson past in het muziekprogramma dat in 2019 debuteerde, waardoor het merk verrijkende dialogen tussen artiesten bevordert en de gemeenschap uitnodigt om unieke ontmoetingen vol emoties te beleven. Als merkambassadeur zal Mark Ronson Audemars Piguet vergezellen in zijn missie om menselijk talent verder te stimuleren om het buitengewone te creëren en het hart van mensen te raken – een missie die resoneert met de getalenteerde, ambachtelijke gemeenschap die de manufactuur heeft ondersteund en heeft laten groeien in de Vallée de Joux sinds 1875. Blijf op de hoogte!
Mark Ronson: ‘Toen ik in de manufactuur van AP was, merkte ik echt de aandacht voor detail en de combinatie van analoge instrumenten en soulvolle maestro’s die horloges maken. Het is zo vergelijkbaar met wat we in de studio doen met ons erfgoed, in de zin van toewijding en ambacht.’