Iconische sneakers in modern jasje

ONTDEK DE NIEUWE PUMA SLIPSTREAM

PUMA introduceert de nieuwe Slipstream. PUMA’s next-gen Slipstream-sneaker brengt basketbal uit de jaren ’80 naar de moderne tijd. Zonder afbreuk te doen aan zijn roots, is de Slipstream een court-klassieker die opnieuw is uitgevonden. Om dit te vieren heeft PUMA Benelux een campagne ontwikkeld met zes Nederlandse artiesten en een Belgische artiest.

De oorsprong van het silhouet gaat terug naar de Slipstream als high-top basketbalschoen uit 1987 als opvolger van de SKY LX. Gepresenteerd als een prestatiemodel dat ‘ontworpen was voor de serieuze speler’, volgens advertenties uit die tijd, was de Slipstream een pionier door het innovatieve materiaalgebruik en met versieringen zoals faux slangenleer en nepbont. Een retro-programma in 2002 herintroduceerde Slipstream-modellen zoals de Slipstream Snake en Slipstream Beast op de Japanse markt, om de honger naar overdreven ‘meer is meer’-sneakerontwerpen te stillen. Vervolgens werd de Slipstream gemaakt in speciale made in Japan-versies.

Nieuw hoofdstuk

Nu, 35 jaar nadat de Slipstream voor het eerst werd uitgebracht, schrijft PUMA het nieuwste hoofdstuk. Deze zomer maakt de legendarische Slipstream zijn terugkeer in verschillende colourways. De evolutie van de Slipstream van nu combineert het basketbal-DNA met een strakke en moderne look. De tooling en het bovenwerk van het silhouet krijgen een eigentijdse uitstraling door de sculpted middenzool, nieuwe overlays en een geüpdatet kraagconstructie.

Ter ere van de drop van deze nieuwste versie van de Slipstream heeft PUMA Benelux een eigen versie van de Welcome Unbored-campagne ontwikkeld. Naast PUMA-ambassadeurs Yade Lauren en Défano Holwijn zijn ook de artiesten JayWay, Bully, Sterre Marith, Zoë-Jadha en K1D te zien. Deze Benelux-campagne laat zien dat Slipstream staat voor toegankelijkheid en geeft de doelgroep de mogelijkheid om zich te uiten, te reizen en te connecten met elkaar. De PUMA Slipstream 2022 is verkrijgbaar in verschillende colourways en vanaf 9 juni verkrijgbaar via PUMA.com en geselecteerde retailers (vanaf €110).