Iconic Watch
Royal Oak Offshore: populairder dan ooit
In 1993 zag de eerste uitgave het levenslicht en heden ten dage is de Royal Oak Offshore populairder dan ooit. Wereldwijd wordt het uurwerk van het Zwitserse horlogehuis omarmd door decision makers als Arnold Schwarzenegger, Jay-Zen LeBron James. In de verrassende collectie zijn uiteraard de laatste kennis en technieken verwerkt, terwijl het ontwerp trouw blijft aan het tijdloze karakter van het originele model.
Roestvrijstaal, titanium, goud en platina; het kwam in de afgelopen 25 jaar allemaal voorbij. Na de introductie van de originele Royal Oak Offshore in 1993 zijn er meer dan 120 uitgaves van dit horloge geïntroduceerd. En móói dat die zijn, stuk voor stuk. Maar wat Audemars Piguet in de nieuwste collectie toont, stijgt uit boven de verwachtingen. Naast de heruitgave van de originele Royal Oak Offshore, introduceert Audemars Piguet een nieuwe speciale serie verkrijgbaar in twee versies: in roestvrijstaal of achttien karaat roségoud, elk in gelimiteerde oplage van vijftig stuks.
Deze twee modellen zijn geïnspireerd op de vorige Royal Oak Offshore Tourbillon Chronograph, maar hebben een volledig opnieuw ontworpen beweging, exclusief ontwikkeld om het 25-jarig jubileum van de Royal Oak Offshore-collectie (in 2018) te vieren. Het huisvest een gloednieuw ontwerp van technische bewegingen dat de deskundigheid en gedurfde aanpak van Audemars Piguet belichaamt. Met de combinatie van materialen die vaak worden gepresenteerd op de modellen, zijn nu de kroon en de knoppen gemaakt van keramiek in plaats van metaal en rubber. De Royal Oak Offshore Tourbillon Chronograph presenteert ook een gloednieuwe wijzerplaat en dat is écht een waar stukje hedendaagse architectuur. En met de behuizing van 45 millimeter – een primeur voor de Royal Oak Offshore – geeft het horloge een zeer robuust gevoel. Een creatie van topklasse – zonder de esthetiek en het DNA van de Offshore-collectie uit het oog te verliezen, is met deze toevoeging een nieuwe dimensie in sporthorloges onthuld!
Anti-establishment
Bedrijfshistoricus Michael Friedman over het succes van de Royal Oak Offshore: ‘Het was een horloge gemaakt voor een jonge generatie. Een deel van het succes is dat het een “anti-establishment” vertegenwoordigt, bijna een tegencultuur. Je hebt een geweldig met de hand afgewerkt luxe horloge; het gebruik van industriële materialen, groot formaat, stoer en dynamisch – dat is een deel van de reden waarom het 25 jaar later zo relevant blijft.’