GEHEIME LOCATIE

Coming up: pop-up bar ‘La Maison by Rémy Cointreau’

Van 8 tot 20 november neemt ‘La Maison by Rémy Cointreau’, een uitzonderlijke pop-up bar gewijd aan de kunst van cocktails en sterke drank, haar intrek in Amsterdam. Je ontdekt er gepersonaliseerde en exclusieve serving rituals, ontworpen door niemand minder dan hedendaags kunstenaar Pablo Lücker, in combinatie met karakteristieke Heinen Delfts Blauw-keramiek. Laat je meevoeren in een nu al iconische hommage aan Nederlandse kennis, vaardigheid & creativiteit.

Op een geheime locatie in het hartje van Amsterdam opent ‘La Maison by Rémy Cointreau’ 8 november haar deuren voor wie verfijning weet te waarderen. Op het menu? Een unieke ervaring gevuld met interactieve workshops en serving rituals gewijd aan Nederlands vakmanschap & creativiteit. Om een tipje van de sluier op te lichten: Cointreau’s Margarita en Rémy Martin’s Sidecar vormen de spilfiguren van de ervaring. Geïntrigeerd? Maak dan vanaf 30 september zeker een reservering via de website, want de plaatsen zijn beperkt.

Pablo Lücker

Om ‘La Maison by Rémy Cointreau’ te vereeuwigen, bundelde de pop-up zijn krachten met lokale trots en multidisciplinair kunstenaar Pablo Lücker. Bekend om zijn unieke droomschrift om verhalen te vertellen én Formule 1 trofee, bleek de zevende-generatie-creatieveling de perfecte match om Rémy Cointreau’s savoir-faire te vertalen naar een unieke visuele taal. Geïnspireerd door Rémy Cointreau’s geschiedenis en passie voor terroirs, people en time, ontwierp Pablo eigentijdse cocktailcoupes voor ‘La Maison by Rémy Cointreau’. Daarnaast creëerde Lücker ook tastbare merkverhalen voor Rémy Martin, Cointreau, The Botanist, Mount Gay & Bruichladdich, verwerkt in vijf onderzetters. Ieder stuk is vervaardigd met oog voor detail, waardoor het de status van een galerie waardig object evenaart.

Om Pablo’s cocktailonderzetters tot leven te laten komen, nam Rémy Cointreau Heinen Delfts Blauw in vertrouwen – een inherent stukje Nederlands erfgoed. Net als Rémy Cointreau’s sterke dranken, doorstond Heinen’s aardewerk de tand des tijds, wordt het geteeld op lokale terroirs en wordt het doorgegeven van generatie op generatie. Al bijna vijf eeuwen lang maakt en produceert Heinen tin-geglazuurd aardewerk. Iconisch en toch innovatief door hun blauw-witte verhalen steeds opnieuw uit te vinden via hedendaagse samenwerkingen.