100 JAAR MONTBLANC MEISTERSTÜCK

DOOR DE OGEN VAN WES ANDERSON

Montblanc viert de mijlpaalverjaardag van zijn iconische schrijfinstrument met een nieuwe campagne, geschreven en geregisseerd door de veelgeprezen regisseur Wes Anderson.

Met zijn zwarte sigaarvormige design, drie gouden ringen en handgemaakte gouden penpunt, is de Meisterstück synoniem geworden met Montblanc als het meest herkenbare product van het huis. Om te vieren dat het een eeuw geleden is dat dit wereldwijde symbool van de schrijfcultuur voor het eerst werd geïntroduceerd in 1924, is Montblanc een samenwerking aangegaan met de Amerikaanse regisseur en scenarioschrijver Wes Anderson om een campagne te creëren die kijkers meeneemt op een reis in de buitengewone wereld van Montblanc, gezien door de ogen van de filmmaker.

Met acteurs Rupert Friend, Jason Schwartzman en Wes Anderson zelf, volgt het verhaal drie kleurrijke personages op het fictieve hoofdkantoor van Montblanc op de top van de Mont Blanc-berg, als ze het huis, haar verhaal en haar meest erkende creatie introduceren, zoals nooit eerder gezien, in Andersons kenmerkende stijl met zijn onderscheidende visuele esthetiek en mix van excentrieke, onconventionele storytelling. Om de samenwerking met Anderson en de verjaardag van de Meisterstück echt te vieren, zal de invloed van de nieuwe campagne in de hele marketingaanpak van Montblanc terugkomen tijdens dit honderdste jaar.

Naast de film maken Rupert Friend, de Amerikaanse actrice Maude Apatow, de Indiaas-Amerikaanse acteur en ontwerper Waris Ahluwalia, de Koreaanse acteur en Montblanc Mark Maker Lee Jinuk en de Chinese acteur en Montblanc Global Brand Ambassador Jing Boran deel uit van dit vernieuwde Montblanc-universum in een reeks campagnebeelden die zijn vastgelegd door Charlie Gray en in een reeks korte video’s.