IWC SCHAFFHAUSEN VIERT HEROPENING BOUTIQUE AMSTERDAM

Gisteravond heeft IWC Schaffhausen met een feestelijke ceremonie de deuren geopend van de geheel gerenoveerde IWC Boutique aan de P.C. Hooftstraat in Amsterdam. Met een uitbreiding van 30 vierkante meter en een compleet nieuw interieur, wordt de bezoeker in de vernieuwde Boutique ondergedompeld in een unieke merkervaring bij het bewonderen van de zes iconische IWC productfamilies.

De IWC Boutique in Amsterdam werd voor het eerst geopend in 2014 en is gevestigd aan de PC Hoofstraat 49. Met de renovatie is op alle vlakken ingespeeld op de behoeften en beleving van de bezoeker. Op een totale oppervlakte van ruim 113 vierkante meter en verdeeld over twee verdiepingen, vindt men de horloges tentoongesteld in een compleet nieuw interieur. De uitgebreide eerste verdieping heeft een lounge met openhaard en is geschikt voor events en presentaties. Om de beleving compleet te maken kunnen bezoekers genieten van een vers gemalen en speciaal voor IWC ontworpen blend koffie.

“De IWC boutique is een ontmoetingsplaats voor onze klanten en partners. Een plek waar wij op een gastvrije manier inspireren en klanten nog meer bij het merk en de producten betrekken. Deze renovatie en de nieuw toegevoegde ruimte biedt eindeloze mogelijkheden om de IWC merkbeleving nog beter neer te zetten. Denk aan bijzondere sprekers, horloge master classes of een onverwachte presentatie van een bijzonder horloge.” aldus Edwin de Vries, Brand Manager IWC Schaffhausen Benelux & Scandinavië. De pure en elegante stijl van het interieur speelt een belangrijke rol in de beleving van het merk en komt overeen met de in 2018 geopende nieuwe IWC manufactuur in Schaffhausen welke mede is ontworpen door IWC CEO Christoph Grainger-Herr. Herkenbaar zijn de licht gekleurde wanden, warme Makassar houten meubels en het tapijt met geometrische patroon bij binnenkomst. “Met mijn achtergrond als architect, ben ik gewend om in esthetische ruimtes te denken en kan ik ervoor zorgen dat het merk in een bepaalde esthetische richting ontwikkeld. Of het nu een product is of de ruimte waarin we het product laten zien, het zijn verhalen die we creëren waar onze klanten geïnspireerd door raken.” aldus Christoph Grainger-Herr, CEO IWC Schaffhausen.

Deze verhalen zijn terug te vinden in het indrukwekkende Perpetual Calender uurwerk element aan de muur waarmee de werking van dit complexe uurwerk toegelicht kan worden. Maar ook in de enorme wereldkaart op de eerste verdieping waarmee de route van ‘The Longest Flight’ aangegeven kan worden. Een uniek rond-dewereld Spitfire project dat IWC ondersteunt in dit lanceringsjaar van de nieuwe Pilot’s Watches.

De IWC Boutique wordt geëxploiteerd in samenwerking met Schaap en Citroen, officiële IWC retailpartner in Nederland.

Foto credits: event fotos door Alexander Sporre en interieur foto’s Boutique door Today’s Brew.