Drive for health

Jaguar Land Rover helpt tijdens coronacrisis

Jaguar Land Rover biedt een helpende hand tijdens de coronacrisis en heeft wereldwijd al meer dan 160 voertuigen ingezet om noodhulporganisaties te ondersteunen tijdens deze bizarre tijden. Jaguar Land Rover en het internationale Rode Kruis werken al meer dan 65 jaar samen om gemeenschappen te helpen in geval van noodsituaties als deze. Een mooi initiatief!

Jaguar Land Rover heeft 57 voertuigen, waaronder 27 Land Rover Defenders ingezet bij het Britse Rode Kruis. De auto’s brengen medicijnen en voedsel naar hulpbehoevende mensen, die dat zelf niet kunnen kopen vanwege de social distancing. Ook Jaguar Land Rover in Spanje, Frankrijk, Zuid-Afrika en Australië ondersteunen het landelijke Rode Kruis door auto’s te leveren. De auto’s zouden eigenlijk gebruikt worden voor persintroducties, die nu vanwege de coronacrisis zijn uitgesteld.

3FM Serious Request

In Nederland wordt een Land Rover Discovery beschikbaar gesteld als piketwagen waarmee een specialist op gebied van persoonlijke beschermingsmiddelen van het Rode Kruis door het hele land kan om vrijwilligers te instrueren en voorzien van de juiste materialen. Ook ondersteunt Jaguar Land Rover Nederland het 3FM Serious Request ‘Never Walk Alone’-initiatief van 13 tot 18 april. 3FM-dj’s spannen zich die week 24 uur per dag in om geld in te zamelen voor het Rode Kruis. Het merk zet hiervoor een Land Rover Discovery en Range Rover Evogue in.

Jaguar Land Rover heeft een intensieve samenwerking met de Britse overheid om een bijdrage te leveren aan het bestrijden van de coronacrisis. De samenwerking betreft de expertise van Jaguar bij research en (digitale) engineering, digitaal design, 3D-printen, kunstmatige intelligentie en datawetenschap. Ook geeft Jaguar beschermende uitrusting aan de Britse gezondheidszorg, bijv. veiligheidsbrillen die het gezicht goed omsluiten. Die zijn naar het Royal Bolton Hospital en het St James Hospital in Leeds en naar het Birmingham Children’s Hospital gegaan.

“De veiligheid en gezondheid van onze medewerkers, klanten en hun familie blijft onze absolute prioriteit hebben. Maar Jaguar Land Rover zal er alles aan doen om iedereen in de wereld die leidt onder het coronavirus te helpen.”

Finbar McFall, Jaguar Land Rover Experience Director