Visueel droomschrift
Pablo Lücker ontwerpt Trophy voor Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix
Welke coureur straks de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix Trophy boven zijn hoofd houdt is nog de vraag. Op zondag 4 september gaan we zien wie als eerste de finishlijn op Circuitpark Zandvoort passeert. Maar één ding is zeker: het design van editie 2022 van de grote prijs van Nederland is gloednieuw en wordt gecreëerd door contemporary artist Pablo Lücker. Titelsponsor Heineken heeft hem gevraagd om de F1 Trophy te ontwerpen.
Pablo Lücker staat bekend om zijn ‘visuele droomschrift’. Zijn moderne, grenzeloze en daardoor herkenbare stijl van storytelling komt uiteraard terug in het ontwerp van de Trophy. Het resultaat van dit proces wordt op woensdag 31 augustus gepresenteerd. Op Circuitpark Zandvoort wordt dan de Trophy voor de F1 Heineken Dutch Grand Prix aan de wereld getoond.
‘Ik heb me laten inspireren door de beelden en geluiden van de race in Zandvoort en de energie die de fans meebrengen naar het circuit. Het ontwerp vangt de adrenaline, de vreugde en de kick die loskomt in de feestende menigte.’
Pablo Lücker
Otto Esser, Marketing Manager bij Heineken: ‘Pablo zijn kunst is speels, verfrissend en modern. Hij vertelt met zijn stijl een verhaal en spreekt nieuwe generaties aan. Daar zochten we vanuit Heineken naar. Ik vind dat hij daar bijzonder goed in is geslaagd’. ‘Het design van Lücker komt ook terug in het winnaarspodium en langs het circuit. Ook wordt er een racehelm in dezelfde stijl uitgevoerd. Deze wordt, mét handtekeningen van de coureurs, geveild voor een goed doel’.