Muziek voor mental health

Audio-lifestylemerk Skullcandy lanceerde dit jaar het nieuwe programma ‘Mood Boost’ om de geestelijke gezondheid onder jongeren onder aandacht te brengen – vooral bij de millennials en generatie Z. Mood Boost duurt twaalf maanden, waarin sinds april 2020 iedere maand een andere feel good mood centraal staat. Augustus staat in het teken van de wild mood. Daarom introduceert het merk een kleurijke neon-set draadloze Indy Evo-oortjes met exclusieve print, die je een energieke wilde boost geeft.

De set is ontworpen door Berlijnse illustrator Ju Schnee. Zij brengt de wild mood met haar werk tot leven. Haar abstracte interpertatie van deze mood is vertaald in de exclusieve ‘Raw Spirit Can Never Be Tamed’-print. De draadloze Indy Evo versterken het echte gevoel van vrijheid. De oortjes zorgen ervoor dat je muziek overal met je mee naartoe gaat. De Tile™-technologie zorgt ervoor dat je volledige controle hebt over ieder oortje apart, die je dus ook solo kunt gebruiken.

Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is unnamed-7-1024x768.jpg

Mood boost

Het doel van het Mood Boost-programma is om jongeren die kampen met geestelijke gezondheidsklachten als depressies, angsten, verslavingen en suïcidaliteit te steunen en een podium te geven. Vooral in deze moeilijke en angstige tijd is dit volgens Skullcandy van groot belang. Hierin werkt Skullcandy samen met de Amerikaanse non-profitpartner To Write Love On Her Arms (TWLOHA), die ook in Europa actief is. Tien procent van alle verkochte limited edition Mood Boostproducten doneert Skullcandy aan TWLOHA. Dit gebruikt de organisatie om hun doelgroep te informeren, te inspireren en hulp én behandeling beschikbaar te maken.

Iedere maand bestaat het Mood Boostprogramma uit een positieve thematische ‘mood’ die tot uitvoering komt middels exclusieve content van artiesten, verhalen van Skullcandy-atleten en limited edition-producten of kunst bundle drops. De populairste Skullcandy true wireless-producten zullen in kleine oplages en speciale kleursamenstellingen worden gebundeld met limited edition-prints van bekende grafisch designers en pop-culture artiesten – waaronder designduo Rude, de New Yorkse artiest Queen Andrea en de Frans-Aziatische Paiheme Studio.