Hééééy Biertje!?

We mogen weer terrassen!

Na maanden wachten is het eindelijk weer zo ver: de terrassen mogen weer open! Hét moment waar vele duizenden horecaondernemers, miljoenen Nederlanders en ook brouwers reikhalzend naar uit hebben gekeken. Na een lange en soms uitzichtloze donkere winter verschijnt daar eindelijk een streepje zon aan de horizon. Snak jij ook zo naar een vers getapt glas en dat ene moment van de allereerste slok op het favoriete terras? Samen proosten op het samenzijn dat we zo gemist hebben. Om dit gevoel dat iedereen kent te vieren start Heineken® de campagne #heteerstebiertje – mét niemand minder dan good old skileraar en reclame-icoon Rudi ‘Hééééy Biertje!

Wie kent ‘m niet. Rudi uit de bergen die verveeld over een alpenweitje loopt en verlangt naar het winterseizoen, want dan is hij als soepele skileraar helemaal in z’n element. Als de sneeuw eindelijk valt weet Rudi niet hoe snel hij z’n knalrode skileraar outfit aan moet trekken om in het middelpunt van de belangstelling ‘Hééééy Biertje!?’ te roepen. De eerste commercial stamt uit 2002 maar z’n kreet is nog altijd springlevend. Rudi roept iedereen op om hun foto van het eerste biertje op het terras via social media te delen met de hashtag #heteerstebiertje. Zoveel mogelijk #heteerstebiertje-foto’s zullen gebruikt worden in diverse digitale outdoor en social media-uitingen. Ook worden er twee tickets verloot voor de uitverkochte F1 Heineken® Dutch Grand Prix in Zandvoort. Maar het allerbelangrijkste is dat we weer kunnen uitkijken naar #heteerstebiertje en dat er weer leven in de horeca en de brouwerij komt. Rudi’s rode skipak is tijdelijk verruild voor hét fashion item van deze zomer dat sinds kort in de supermarkt verkrijgbaar is; het Holland Heineken Hemd waarin Euro2020, de Olympische Spelen en de F1 in stijl gevierd kan worden. Alle zaken waar Heineken® geschonken wordt ontvangen het Holland Heineken Hemd.

Via diverse uitingen op social media en ook in outdoor advertising roept Heineken® terrastijgers op om dat ene unieke moment van het allereerste glas bier op een terras te delen met de hashtag #heteerstebiertje. Vervolgens wordt deze user generated content van Middelburg tot Groningen en van Maastricht tot Den Helder ingezet in een levendige campagne. Je ziet je eigen biertje dus terug en er is ook nog een prachtige prijs te winnen. Dus hop, op naar het terras voor je eerste biertje!